Kan jeg returnere mine varer?

  • Vi har 3 måneders åpent kjøp på linser og solbriller, og en fornøydhetsgaranti – du kan prøve dine briller i 3 måneder med full returrett. Ved retur står LensWay for fraktkostnaden.

    Kontaktlinser
    kontaktlinser, linsevæsker, og komfortdråper har vi 3 måneders åpent kjøp. Innen 3 måneder fra du har mottatt varen få pengene tilbake, forutsatt at varene leveres uskadet, umerket og uåpnet i originalforpakningen. Med originalforpakning menes produsentens forpakning, ikke LensWays transportkartong.

    Kontaktlinser regnes som medisinske produkter, og er dermed unntatt fra Angrerettloven som sier man kan åpne forpakningen for å kontrollere at varen fungerer.

    Briller
    Et par briller er veldig personlige, og for oss er det viktig at du føler deg fornøyd med dine nye briller. Derfor tilbyr vi deg en fornøydhetsgaranti – man kan prøve sine briller i 3 måneder med full returrett. Dette gjelder på alle optiske briller og solbriller med styrke. Det betyr at du helt uten risiko kan prøve dine briller i 3 måneder og få pengene tilbake dersom du mot formodning ikke skulle bli fornøyd.

    Vær dog oppmerksom på at det kan ta en viss tid for å venne seg til nye briller. Dette gjelder spesielt dersom ditt syn har forandret seg og du har bestilt briller med en ny linseseddel, men også for briller som har samme styrker som tidligere. Ved kjøp av progressive briller er det veldig vanlig at det tar lengre tid å venne seg. Vi foreslår derfor at du gir dine øyne noen uker å venne seg til brillene. Skulle du fortsatt ha problemer etter et par uker, kontakt i så fall oss innen fornøydhetsgarantien har fått ut så hjelper vi deg gjerne videre.

    Solbriller
    solbriller har vi 3 måneders åpent kjøp. Åpent kjøp betyr at du har full retur rett i 3 måneder. I løpet av 3 måneder kan få pengene tilbake, forutsatt at solbrillene returneres uskadet, umerket og i ubrukt stand, i originalemballasjen sammen med medfølgende tilbehør. Det får dog naturligvis åpnet din ordre og prøve solbrillene før du eventuelt velger å returnere de.

  • Fikk du svar på ditt spørsmål?

    Ja   Nei

    Hva ville du hatt mer informasjon om?